Éppen az egyik tanuló programját javítottam, amikor észrevettem, hogy az egyik feltételt egy kicsit bonyolultan fogalmazta meg, és eszembe jutott, hogy javaslom neki, hogy nézze meg az ún. De Morgan-azonosságokat, ami segítene egyszerűbbé tenni a feltételét. Indítottam egy Google-keresést, hogy könnyen érthető anyagot találjak neki, amiben matematikai jelek miriádjai nélkül, valóban érthető módon lenne lehetséges […]

Amikor egy nagy forgalmú portál oldalt, egy hatalmas választékkal bíró vezető webshopot vagy egy népszerű mobil app-ot látunk, sokszor nem is gondolunk bele abba, hogy egy ilyen szoftver – vagy nevezzük digitális terméknek – milyen fejlesztési folyamaton megy végbe az első ötlettől a megvalósulásig és hány különböző szakmákban jártas szakember dolgozik rajta, mielőtt a piacra kerülne.
Persze azt gondolhatná a kedves olvasó, hogy miért is van szükség arra, hogy átlássa egy nagy portál oldal fejlesztésének a folyamatát, de az az igazság, hogy szinte bármilyen webfejlesztés projektről beszélünk, a főbb lépések és azok sorrendje szinte mindegyik esetében azonosak. Ezért még ha csak egy mikrovállalkozás weboldalának a fejlesztéséhez keres webfejlesztő céget, nem árt tisztában lenni azzal, hogy mi is lesz maga a folyamat, mialatt a kezdeti ötleteléstől eljutunk a kész termékig.
Nézzük tehát, hogy milyen lépésekből áll egy webfejlesztés projekt:

Tovább

Az MVC az ún. szerkezeti minták közé tartozik. A szerkezeti minta egy olyan rendezőelv, amely a teljes program szerkezetét befolyásolja. Lássunk szerkezeti mintákra egy analógiát. Képzeljük el a ruhásszekrényünket, ez lesz a programunk. A program rengeteg egységből (szaknyelven objektumból) áll, ahogyan a ruhásszekrény is rengeteg ruhát tud tartalmazni. A ruhásszerkrényt sokféleképpen rendezhetjük, kezdve onnan, hogy […]