Java tanácsok 5. – A siker egy folyamat

Ha látsz egy színészt, aki 10 millió dollárt fog kapni egy következő filmjéért…
Ha látsz egy profi sportolót, aki milliókat kap prémiumként egy sikeres olimpiai szereplés után…
Ha látsz egy üzletembert, aki „hirtelen” és önerőből (nem politikai hátszél miatt) sikeres lett…

… az nem egy egyszeri teljesítmény következménye, hanem egy folyamat eredménye.

A színész azon kívül, hogy tehetséges volt, rengeteget képezte magát, a sportoló évtizedeken át kőkeményen készült nap mint nap. Az üzletember pedig számtalan problémát oldott meg, mielőtt a cége oda jutott, ahol már reflektorfénybe került.

Reflektorfénybe az egyszeri esemény kerül, amikor egy folyamat eredménye beérik.

De a siker nem az egyszeri esemény következménye, hanem az előtte lévő folyamaté.

Folyamat a StudiCore Online építése is: 2015. januárjában találtam ki a koncepciót, és hirdettem meg a korábbi személyes 1/1-es oktatás alternatívájaként. Képzeld el, hogy abban az időben – bár minden megvolt a fejemben, hiszen rutinos oktató voltam már akkor is – az anyagok kifejlesztése mindig a legjobban haladó tanulók előtt történt. Az anyagokat emailben küldözgettem, a tanulók szintén emailben kérdeztek. Ehhez utána írtam egy email-leválogató programot, ami segített rendszerezni a beérkező kérdéseket, megoldásokat. Utána lett weboldal, lettek kvízek, online feladatok és automata kiértékelő. És lett oktatói csapat, lett cég, lett struktúra. Lett új weboldal, marketingjelenlét. Ha most ránktalálna egy újságíró, és felkapna a média, mindenki csak azt látná, hogy a semmiből hirtelen berobbant a dolog. A sokezer munkaóra, a megoldott problémák hosszú sora, a rengeteg téves út, amin elindultunk, aztán visszafordultunk, a korábbi változatok mind-mind rejtve maradnának, maradna a reflektorfény, az egyszeri esemény.

Mit akarok ebből kihozni?

Az, hogy programozó leszel, és rengeteget keresel, érdekes munkával, esetleg távmunkában, az a pont az i-n. Az egyszeri esemény, amiért az ismerőseid irigyelni fognak.

Az „i” többi része minden, amit előtte csinálsz, hogy elérd a célt:

  • leülsz-e a gép elé tanulni, ahogy eltervezted, amikor még alig látsz valamit az egészből?
  • ha nem megy az adott program, előveszed-e később, és nekigyürkőzöl-e még egyszer?
  • átolvasod-e pontról pontra minden szavamat, akár többször is?
  • megfogadod-e az oktatóink tanácsait, még akkor is, ha nem érted, miért javasolják, amit javasolnak?
  • hajlandó vagy-e tőlük segítséget kérni, ha elakadtál?
  • hajlandó vagy-e bármekkora pénzt kifizetni azért, hogy programozó legyél, elkötelezettséget vállalva ezáltal az út mellett, amit választottál?

Minél nagyobb pénzt fizetsz egy információért, annál többre fogod értékelni, annál jobban használod, és annál több értéket teremt az életedben. Egy méregdrága képzés azért is hatásosabb, mert te 1000%-osan figyelsz minden szóra, nehogy ablakon kidobott pénz legyen a kifizetett részvételi díj. A részvételi díj a te egyik hozzájárulásod. A hozzájárulásod, ami magadnak hozzájárulás, hogy érezd az értékét annak, amibe belevágtál, ezzel növeled az elkötelezettségedet és a motivációdat is, amiből elsősorban te profitálsz.

„Nagyon tetszik a tananyag minősége. Tényleg lényegre törő az elmélet, a megfogalmazások könnyen érthetőek. A legjobb rész viszont a feladatok megoldása. Sikerélményt ad, és érzed magadon, hogy tényleg megtanultad. Teljesen elűzi a bizonytalanságot.
Azért vágtam bele a programozástanulásba, mert konkrét terveim vannak, amiket meg szeretnék valósítani, tehát „megírni”. Régebben már programozgattam, de más elfoglaltságokból adódóan sosem értem el arra a szintre, amire szerettem volna. Most úgy érzem, jó helyen vagyok, és mivel az online tanulás – karakteréből adódóan – könnyen beosztható, hogy mikor tanulok, így minden nap könnyebben ütemezhető a tanulás.” /Potfay Attila – ATS IMPEX, s.r.o./

Rendeld meg a StudiCore Online folytatását, hogy mihamarabb csatlakozhass a már programozóként dolgozó volt tanítványainkhoz!

Rendeld meg a StudiCore Online folytatását, hogy mihamarabb csatlakozhass a már programozóként dolgozó volt tanítványainkhoz!